Terima kasih kerana sudi follow blog saya :)

Tuesday, May 3, 2011

Cerita tentang ikan pekasam

Topik ini lain sikit..bukan resipi..semalam dah letak resipi ikan goreng pekasam kan..hari share tentang jenis-jenis pekasam...

Dulu saya hanya tau pekasam utara yg letak bertih beras tu...yelah sayakan orang utara...tapi sejak bertemu jodoh dengan org temerloh...saya berjumpa dengan pekasam temerloh...memang lain...

Ini ikan pekasam utara yang belum goreng...saya suka ikan lampam...

Ini yang dah goreng...letak bawang...cili merah...(goreng garing sikit) perah limau nipis/kasturi sikit pun sodap

Yang ini pula ikan pekasam temerloh. Selalu jual di pekan hari (Ahad pagi) kat tepi sungai pahang
cara masak sama....rasa...lain sikit tapi saya ni jenis makan semua jadi boleh masuk la...
Nanti saya balik sana...saya beli saya post gambar kat sini wokeh...




No comments:

Post a Comment