Terima kasih kerana sudi follow blog saya :)

Tuesday, April 26, 2011

Cerita Sekeping Lempeng



Cerita Sekeping Lempeng....

nostalgiakan menu ni....masa kecik-kecik mesti mak-mak kita pernah buat...ada lempeng kosong...lempeng kelapa..lempeng telur...org utara panggil tempek...boleh dicicah ngan air gula merah..cicah sambal..makan dengan ikan goreng....macam-macam cara...duduk dalam bulatan...minum air kopi...tengok hujan turun kat luar...kenangan yg sangat indah...

ada yang kata lempeng omputih panggil pancake...betul ke? sama ke? lebih kuranglah tapi pancake lebih tebal...manis...

Saya sudah lama tak buat lempeng...kali terakhir zaman sekolah agaknya..lapar petang2...buat lempeng..cucur...yelah dah besar kenalah buat sendiri..kecik-kecik bolehlah suruh mak kan..kan...dah lama makan bahannya lupa...skill memusing kuali pun dah lupa....huhuhu!!

Sebab dah lupa saya pun tanya-tanya kawan-kawan...alhamdulillah dapat resipi dari kak norehan...tapi saya buat tak berapa jadi...patutnya garing sikit..tak pe...nanti kita cuba lagi okay...terima kasih kepada kak norehan atas tunjuk ajar...akhirnya dapatlah saya merasa lempeng dari air tangan sendiri :)

No comments:

Post a Comment